Φθίνουσα είναι η πορεία των πωλήσεων και της παραγωγής στον εγχώριο κλάδο των ποδηλάτων, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Infobank Hellestat A.E.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του 2015, οι πωλήσεις ποδηλάτων περιορίστηκαν σε 185.000, σημειώνοντας μείωση κατά 7% έναντι του 2014. Μάλιστα, την τελευταία τετραετία, η πτώση άγγιξε σωρευτικά το 43%, με τον τζίρο να συρρικνώνεται κατά 60%.
Σύμφωνα με εκπροσώπους των κατασκευαστικών εταιρειών, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται στροφή στη ζήτηση των υπηρεσιών «after sales service», καθώς η αύξηση της χρήσης του μέσου από τους ήδη υφιστάμενους ιδιοκτήτες, προϋποθέτει τη διενέργεια των απαραίτητων δαπανών για τη σωστή συντήρηση και εύρυθμη λειτουργία του.
Για το λόγο αυτό, όπως αναφέρεται στη μελέτη, οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων του κλάδου δίνουν περισσότερη έμφαση στις εργασίες επισκευών και στα αξεσουάρ και λιγότερο στις πωλήσεις νέων μοντέλων. Ως αποτέλεσμα, οι κατασκευαστικές εταιρείες παρήγαγαν το 2015, μόλις 103.000 ποδήλατα – ποσότητα μειωμένη κατά 4,6% έναντι του 2014.
Σύμφωνα με την Αντιγόνη Αμπελακιώτη, Customer Support Manager της Infobank Hellastat, «προϋπόθεση για την ανοδική πορεία του κλάδου αποτελεί η βελτίωση των οικονομικών συνθηκών σε μόνιμη βάση, ώστε να τονωθεί η ψυχολογία των καταναλωτών και να καταστεί εκ νέου πιο ελκυστική η προοπτική απόκτησης ενός ποδηλάτου».
Εξάλλου, όπως προσθέτει, «ο κλάδος ενέχει περιθώρια μεγαλύτερης ανάπτυξης, καθώς, αν και ή χρήση του ποδηλάτου έχει αυξηθεί σημαντικά, εν τούτοις η διείσδυσή του είναι ακόμα χαμηλότερη σε σχέση με άλλες χώρες».