Ο κ. Σπίρτζης υλοποιεί τα όσα είχε ανακοινώσει από τις αρχές του χρόνου, σύμφωνα με τα οποία, οι νέοι σταθμοί δεν θα τοποθετηθούν ενόψει της εφαρμογής του συστήματος των αναλογικών διοδίων. Αυτό δηλαδή που έχει αποφασίσει η κυβέρνηση κατόπιν πιέσεων των θεσμών για την Εγνατία, ο υπουργός Υποδομών επιδιώκει να μην εφαρμοστεί στο τμήμα της Εθνικής Οδού (από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια και Σχηματάρι -Χαλκίδα) που εκμεταλλεύεται η Νέα Οδός, υποστηρίζοντας ότι δεν εξυπηρετεί κανέναν να κατασκευστούν σταθμοί που σε κάποιους μήνες θα πρέπει να γκρεμιστούν. Το θέμα όμως που θα πρέπει να απαντήσει το υπουργείο είναι πως θα ξεπεραστούν οι όροι της σύμβασης του 2007 και μεταγενέστερα του 2013 με την επανακκίνηση των έργων που προβλέπουν έσοδα από την λειτουργία των σταθμών στις περιοχές Βαρυμπόμπης, Αγίου Στεφάνου και Σχηματαρίου Χαλκίδας. Το πιθανότερο είναι ότι το δημόσιο θα συνεχίσει να καλύπτει τα ανείσπρακτα διόδια.
Το σχέδιό του, ο υπουργός επανέλαβε με σχετική ανακοίνωσή και χθες, στην οποία αναφέρει ότι έχει ζητήσει με επιστολή του προς την εταιρεία την μη κατασκευή των διοδίων. Ωστόσο, όπως έχει δηλώσει στο παρελθόν χρέωση διοδίων θα υπάρξει για τις επίμαχες περιοχές με την εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων, από την οποία θα εξαιρούνται οι μόνιμοι κάτοικοι και όσοι έχουν εξαρτημένη εργασία, οι οποίοι θα υπόκεινται σε εκπτωτική πολιτική. Η χρέωση αυτή έχει σχεδιαστεί με το νέο μοντέλο, το οποίο προβλέπει μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας των μεγάλων οχημάτων, με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS) και για τα ΙΧ αναγνώριση πινακίδων στην είσοδο και την έξοδο του οδικού δικτύου.
Υπενθυμίζεται ότι ο προγραμματισμός για τα διόδια εντός του αστικού ιστού έχει μεταβληθεί τα προηγούμενα χρόνια λόγω των μεγάλων αντιδράσεων από τις τοπικές κοινωνίες. Έτσι ενώ προχώρησαν τα πλευρικά διόδια σε Καπανδρίτι και Μαλακάσα, ακυρώθηκαν τα πλευρικά διόδια σε Λυκόβρυση και Καλυφτάκη, αφήνοντας ως μεγάλη εκκρεμότητα τα διόδια σε Βαρυμπόμπι και Άγιο Στέφανο.
Χθες, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε την δέσμη μέτρων για τους τοπικές κοινωνίες ξεκινώντας με την ηλεκτρονική καταγραφή των μόνιμων κατοίκων των δήμων Αχαρνών, Διονύσου και Κηφισιάς. Οι περιοχές αυτές θα έχουν ελεύθερες διελεύσεις με την έναρξη εφαρμογής του ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων, όπως αντίστοιχα και οι μόνιμοι κατοίκοι του δήμου Ωρωπού, από τα υπάρχοντα πλευρικά διόδια. Για την σχετική καταγραφή, οι πολίτες θα πρέπει να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά τα στοιχεία τους σε ειδική φόρμα που υπάρχει στην ιστοσελίδα του υπουργείου. Το υπουργείο Υποδομών δρομολογεί με εντατικούς ρυθμούς τις διαγωνιστικές διαδικασίες του Ηλεκτρονικού Συστήματος Αναλογικής Χρέωσης Διοδίων. Στις 4 Απριλίου ολοκληρώθηκε η Α Φάση του Διαγωνισμού και προχωρούν οι διαδικασίες για τη Β’ Φάση.
Κόντρα πάντως στις ανακοινώσεις Σπίρτζη, πηγαίνουν οι δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου, οι οποίοι προγραμματίζουν κινητοποιήσεις την Κυριακή 22 Απριλίου αντιδρώντας στη λειτουργία σταθμών διοδίων στους ανισόπεδους κόμβους Αγίου Στεφάνου και Βαρυμπόμπης. Οι δύο δήμοι, ζητούν να τροποποιηθεί η σχετική Σύμβαση Παραχώρησης ώστε να αποτραπεί η λειτιουργία διοδίων.
Οι δήμαρχοι Κηφισιάς, Γιώργος Θωμάκος και Διονύσου, Διονύσης Ζαμάνης έχουν καταθέσει αιτήσεις ακύρωσης και αναστολής της απόφασης έγκρισης της ΑΕΠΟ στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Πηγή: newmoney.gr