Μείωση των διοδίων και νέα έργα μέσα από την επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης υποσχέθηκε χθες ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης, ανοίγοντας ξανά την καυτή ατζέντα των αυτοκινητοδρόμων.
Ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε το σχέδιο αναδιαπραγμάτευσης των παραχωρήσεων με τους εργολάβους και τις τράπεζες που είχε ανακοινώσει όταν ανέλαβε το υπουργείο, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου με την επικεφαλής της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Karima Delli (Γαλλία – Πράσινοι).
Ωστόσο αν και από τότε, έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι, συμφωνία δεν έχει υπάρξει με τις δύο πλευρές (παραχωρησιούχους -τράπεζες) να αντιμετωπίζουν με μεγάλες επιφυλάξεις τις αλλαγές, σύμφωνα με το newmoney.
Ο κ. Σπίρτζης, παρουσία των Ευρωπαίων αξιωματούχων υποστήριξε ότι κίνητρο για να αλλάξουν οι συμβάσεις είναι να προστεθεί στα έργα νέο φυσικό αντικείμενο, εξέλιξη που θεωρείται ικανή για να μειώσει και τα διόδια. Επισήμανε μάλιστα ότιυ το σχέδιο που θα συμφωνηθεί θα παρουσιαστεί στην ΕΕ, αφήνοντας όμως εκτός την Αττική Οδό, η σύμβαση της οποίας λήγει το 2024.
Παράλληλα η κυβέρνηση θα «τρέξει» το σύστημα με τα ηλεκτρονικά διόδια, προσφέροντας στους χρήστες μια δικαιότερη χρέωση για τη χρήση των οδικών αξόνων. Μια πρόγευση των σχεδιασμών του υπουργείου έδωσε προχθές, από την Άρτα ο κ. Σπίρτζης στο περιθώριο της επίσκεψης της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ήπειρο.
«Για εμάς, προτεραιότητα είναι να ολοκληρωθούν οι Υποδομές της χώρας κυρίως στις Μεταφορές, και αυτό περιλαμβάνει τόσο τα οδικά δίκτυα, τη συμπλήρωση των οδικών δικτύων, τις συνδέσεις με την Αλβανία, δηλαδή το Γιάννενα-Κακαβιά και το Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα, τις συνδέσεις των αυτοκινητοδρόμων με τα αστικά κέντρα, με τις βιομηχανικές περιοχές , το κλείσιμο του δαχτυλιδιού στην Πελοπόννησο, την ολοκλήρωση του Ε65 και των καθέτων της Εγνατίας, τις σιδηροδρομικές υποδομές, τις υποδομές για τα υδατοδρόμια», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών.
Από την πλευρά της, η κ. Delli, υποστήριξε χθες ότι η χώρα μας χρειάζεται ένα εθνικό σχέδιο μεταφορών και επισήμανε ότι πρέπει να δημιουργήσει ένα πραγματικό σιδηροδρομικό δίκτυο, χαρακτηρίζοντας πολύ μικρό το υφιστάμενο.