Πέντε χρόνια μετά τη θεσμοθέτηση των μέτρων για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων, πολλά απ’ αυτά παραμένουν ανεφάρμοστα, καθώς δεν έχουν εκδοθεί οι αναγκαίες υπουργικές αποφάσεις ή κάποιες που εκδόθηκαν ήταν ελλιπείς ή ασαφείς. Έτσι, όπως σημειώνει η Καθημερινή, δεν έχει εγκατασταθεί σύστημα εισροών – εκροών στα πλωτά μέσα που τροφοδοτούν με καύσιμα τα πλοία. Αλλά και στα πρατήρια, στα οποία εγκατασταθεί, το σύστημα υπολειτουργεί, αφού η Γεν. Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων δεν έχει το προσωπικό για να αξιοποιήσει τα στοιχεία και να κάνει διασταυρώσεις, αναφέρει το protothema.
Επιπλέον στην τελευταία κοινή υπουργική απόφαση, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεων στις 16 Αυγούστου, δεν περιελήφθη η πρόβλεψη για τη δημιουργία Μητρώου Δεξαμενών, με αποτέλεσμα οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους να μη γνωρίζουν ούτε καν πόσες είναι οι νόμιμες δεξαμενές καυσίμων και πού βρίσκονται.
Με την τελευταία αυτή απόφαση καθορίζεται δε ως καταληκτική προθεσμία για την εγκατάσταση συστήματος εισροών – εκροών στα πλωτά μέσα η 31η Οκτωβρίου 2017.
Το ζήτημα έφερε στη δημοσιότητα χθες με σχετική ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), η οποία κάνει λόγο για ανεφάρμοστες υπουργικές αποφάσεις. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ακόμη δεν έχουν εκδοθεί οι υπουργικές αποφάσεις που απαιτούνται για την εγκατάσταση συστήματος εισροών – εκροών στα ιδιωτικά πρατήρια (αυτά που βρίσκονται σε μεγάλες επιχειρήσεις, όπως για παράδειγμα στη ΔΕΗ), στις εγκαταστάσεις των μεγάλων καταναλωτών, αλλά και στις εγκαταστάσεις του στρατού.
Εκτιμάται ότι εξαιτίας του λαθρεμπορίου στα καύσιμα, το Δημόσιο χάνει έσοδα 300 εκατ. Ευρώ ετησίως, όση δηλαδή θα είναι η περικοπή του ΕΚΑΣ τον επόμενο χρόνο.