Η μόδα είναι άστατη. Αυτό που έρχεται σε αυτήν, είναι σύντομα ξεπερασμένο και, λοιπόν, σαν από θαύμα, ξανά στη μόδα. Δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη γι αυτό, από το φλαμίνγκο: Παλιά, ήταν ένα κιτς στολίδι στο γκαζόν, ενώ τώρα έχει επανέλθει ως το ντιζαϊνάτο στοιχείο της εποχής.
Πριν από περίπου δύο χρόνια, τα φλαμίνγκος εκτοξεύτηκαν από τις πασαρέλες του Μιλάνου στις ντουλάπες και στους τοίχους των σπιτιών όσων ακολουθούν πιστά τις επιταγές της μόδας, αλλά και στους διαδρόμους των πολυκαταστημάτων Nordstrom, IKEA, Crate & Barrel, Target και της John Lewis. Πλέον, τα φλαμίνγκο κοσμούν τα πάντα: Από τα Givenchy φορέματα των 1500 δολαρίων, έως τις κουρτίνες ντους των 40 δολαρίων. Οι αναζητήσεις στη Google με τη λέξη “φλαμίνγκο” ήταν τον Μάιο περισσότερες από ποτέ, αναφέρει το newmoney.
“Τα φλαμίνγκο χωράνε όπου και το στυλ αυτή τη στιγμή”, λέει η Βίκυ Πσαρίας, ιδρυτής του βρετανικού blog lifestyle “Honest Mum”.
Το ταξίδι του φλαμίνγκο από το κιτς στην στιλάτη άνεση δείχνει με ποιον τρόπο εμφανίζονται οι τάσεις των καταναλωτών. Τα φλαμίνγκο βρίσκονται στο χαρούμενο μέσον ενός διαγράμματος Venn με τρεις μοδάτες τάσεις: είναι ροζ, είναι τροπικό και τυχαίνει να είναι πουλί. Έτσι, μεγάλωσε γρήγορα, χάρη στη βοήθεια μιας σταθερής παρουσίας του σε δημοσιεύσεις Instagram που έκαναν διασημότητες, σε σελίδες στο Pinterest και σε δημοφιλή ιστολόγια που ασχολούνται με τη μόδα και το στυλ.
“Η ικανότητα των κοινωνικών δικτύων να εκτοξεύουν, να μεταδίδουν και να ενισχύουν άμεσα την αξιοπιστία μιας τάσης έχει επιταχύνει την γνωστή, παλιά διαδικασία ανάπτυξης τάσεων με έναν παράγοντα που είναι σχεδόν αδύνατο να προσδιοριστεί”, λέει ο Ράϊαν Μάθιους, σύμβουλος και φουτουριστής. “Το μονοπάτι είναι το ίδιο, αλλά η διαδρομή είναι πολύ πιο γρήγορη και πιο ευέλικτη”.