Η προσφορά που κατέθεσε η ιταλική Atlantia στην ισπανική Abertis με στόχο τη δημιουργία του μεγαλύτερου διαχειριστή διοδίων, δείχνει ξεκάθαρα το ενδιαφέρον των ξένων για εξαγορές ισπανικών εταιρειών. Και ενόσω εξελίσσεται η ανάκαμψη της ισπανικής οικονομίας, αυτή η τάση θα συνεχίζεται.
Η προσφορά της Atlantia αφορά την εξαγορά της Abertis έναντι τιμήματος 16,34 δισ. ευρώ και, αν ολοκληρωθεί, θα είναι η μεγαλύτερη εξαγορά ισπανικής εταιρείας την τελευταία δεκαετία – από τη μέρα που η ιταλική Enel από κοινού με την ισπανική εταιρεία υποδομών Acciona αγόρασαν την εταιρεία ενέργειας Endesa. Αυτό έγινε το 2007, ακριβώς πριν το ξέσπασμα της παγκόσμιας χρηματοοικονομικής κρίσης του 2008 που βύθισε τη χώρα σε 5ετή ύφεση, αναφέρει το newmoney.
Παράλληλα, δείχνει το ανανεωμένο και αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα περιουσιακά στοιχεί της χώρας καθώς η οικονομία δείχνει σημάδια βελτίωσης.
Ο όγκος των συγχωνεύσεων και των εξαγορών ισπανικών «στόχων» έχει αυξηθεί κατά 57% σε περίπου 63 δισ. ευρώ το τελευταίο έτος, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η αγορά αποτιμά την προσφορά της Atlantia ως ψήφο εμπιστοσύνης στην ισπανική οικονομία, η οποία σημειώνει ανάκαμψη επί 14 συνεχόμενα τρίμηνα, ενώ, παράλληλα, η εκλογή του πρωθυπουργού Μαριάνο Ραχόι για δεύτερη φορά πέρυσι βοήθησε στην οικοδόμηση μιας περιόδου πολιτικής σταθερότητας.
Πέρυσι, σημειώθηκαν τρία σημαντικά deals: ο πάροχος υπηρεσιών υγείας Fresenius που είναι και η μεγαλύτερη εισηγμένη του είδους της στην Ευρώπη συμφώνησε να αγοράσει τον ισπανικό νοσοκομειακό όμιλο Salud Holding για 5,76 δισ. ευρώ.
Η καναδική Global Infrastructure Partners εξαγόρασε το 20% της ισπανικής Gas Natural για 3,8 δισ. ευρώ, ενώ η γερμανική Siemens και η ισπανική Gamesa Corp. Tecnologica SA συμφώνησαν να συνενώσουν τους τομείς ανεμογεννητριών.
Επίσης, το 2014, σε ρόλο… θηρευτή αυτή τη φορά, οι ισπανικές εταιρείες ξόδεψαν 22 δισ. δολ. για την εξαγορά περιουσιακών στοιχείων στο εξωτερικό και κυρίως στην Αμερική.