Οι συγχωνεύσεις ναυτιλιακών εταιρειών ελληνικών συμφερόντων σημάδεψαν το 2017. Το νόμισμα όμως έχει δύο όψεις. Καταρχήν ο αριθμός των ελληνόκτητων εταιρειών μειώθηκε κατά 6,43% σε σύγκριση με το 2016 σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Petrofin Research. Έκλεισαν 41 εταιρείες. Την ίδια χρονιά κατεγράφησαν 11 νέες ναυτιλιακές εταιρείες, αναφέρει το protothema.
Στην εξίσωση αυτή αν προστεθεί η αύξηση σε αριθμό πλοίων αλλά και σε χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι το φαινόμενο των συγχωνεύσεων εταιρειών ήταν το 2017 πιο έντονο σε βάθος 20ετίας. Ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών για πρώτη φορά από το 1998 έκανε αρνητικό ρεκόρ και έπεσε κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 600, κλείνοντας στις 597.
Ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε και αριθμεί 5.281 πλοία έναντι 5.230 το 2016 ποσοστό αύξησης 7%. Επίσης αυξήθηκε η χωρητικότητά του κατά 10,26%.
Σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin:
1. Οι στόλοι με περισσότερα των 25 πλοίων αποτελούν το 67,07% του ελληνόκτητου στόλου τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε χωρητικότητα. Ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών με στόλο άνω των 25 πλοίων αυξήθηκαν και έφθασαν μέσα στο 2017 τις 50 έναντι 46 το 2016, 24 το 2015, 22 το 2014 και 14 το 2013.
2. Οι μεγάλοι γίνονται μεγαλύτεροι και με νεότερους-σύγχρονους στόλους. Τα πλοία που ανήκουν σε στόλους άνω των 25 «κομματιών» έχουν ηλικία 0-9 έτη ενώ αυξάνει και η χωρητικότητά τους φθάνοντας τα 199,8 εκατομμύρια τόνους dw έναντι 188,4 το 2016 και 154,3 εκ. το 2015.
3. Οι έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν στόλο η χωρητικότητα του οποίου ξεπερνάει το ένα εκατομμύριο τόνους είναι πλέον 75 έναντι 68 το 2016. Οι εφοπλιστές αυτοί ελέγχουν το 79,58% του ελληνόκτητου στόλου έναντι 77,47% το 2016 , 76,7% το 2015, 74% το 2014 και 71,33% το 2013.
4. Ο μέσος όρος στόλων με μέσο όριο ηλικίας άνω των 20 ετών μειώθηκε στους 200 από 235 απόρροια της μείωσης του αριθμού των εταιρειών.
5. Είναι ενδιαφέρον το στατιστικό σύμφωνα με το οποίο οι εταιρείες με σύγχρονους στόλους από πλοία ηλικίας 0-9 ετών μειώθηκαν το 2017 από 187 το 2016 στις 184 το 2017.
6. Μεγάλη η μείωση εταιρειών με 1-2 πλοία. Από 265 το 2016 έπεσαν στις 233 το 2017.
7. Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε ακόμη περισσότερο. Έφθασε τα 11,8 έτη έναντι 12,9 το 2016.