Αυξάνονται τα δρομολόγια σε Μετρό και Ηλεκτρικό (ΗΣΑΠ).
Συγκεκριμένα, στα τέσσερα λεπτά αναμένεται να διαμορφωθεί η συχνότητα των δρομολογίων του Μετρό μέχρι το τέλος του έτους, στο πλαίσιο του στόχου που έχει τεθεί από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών.
Το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών αποφάσισε τον περασμένο μήνα να λάβει μέτρα για την ενίσχυση των δρομολογίων του Μετρό προκειμένου να μειωθεί ο μέσος όρος του χρόνου διέλευσης των συρμών ο οποίος τους καλοκαιρινούς μήνες κυμαινόταν μεταξύ επτά και δέκα λεπτών.
Ωστόσο, η ενίσχυση των δρομολογίων με περισσότερα τρένα αποτελεί δύσκολη υπόθεση, δεδομένου πως δεκάδες συρμοί του Μετρό παραμένουν ακινητοποιημένοι λόγω βλαβών.
Είναι ενδεικτικό ότι από το σύνολο των 66 συρμών που εξυπηρετούν τις γραμμές 2 και 3 του Μετρό, 24 είναι εκτός λειτουργίας με βλάβες.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ορισμένοι από τους ακινητοποιημένους συρμούς παραμένουν εκτός λειτουργίας για χρονικό διάστημα που υπερβαίνει το ένα έτος.
Πηγές από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αναφέρουν στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό, δρομολογούνται σε καθημερινή βάση 16 και 18 συρμοί αντίστοιχα, με τρία τρένα να βρίσκονται σε κατάσταση εφεδρείας σε περίπτωση που προκύψουν βλάβες.
Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι η διέλευση των συρμών γίνεται από τις αρχές Σεπτεμβρίου σε συντομότερο χρονικό διάστημα, το οποίο ανέρχεται σε τέσσερα λεπτά και 15 δευτερόλεπτα στη γραμμή 2 και σε τέσσερα λεπτά και 30 δευτερόλεπτα στη γραμμή 3.
Η συχνότητα των δρομολογίων αναμένεται να βελτιωθεί τους επόμενους μήνες, καθώς σε εξέλιξη βρίσκεται πρόγραμμα ανάταξης του τροχαίου υλικού με στόχο να ενισχυθεί έως το τέλος του έτους ο στόλος με τέσσερις συρμούς ακόμα.
Επίσης, κατά περίπου ένα λεπτό έχει βελτιωθεί ο χρόνος διέλευσης των συρμών στους ΗΣΑΠ τις τελευταίες δύο εβδομάδες, με τη συχνότητα των δρομολογίων να ανέρχεται πλέον στα πέντε λεπτά.
Η κατάσταση είναι λίγο καλύτερη σε ό,τι αφορά τα τρένα που εξυπηρετούν τη γραμμή 1 των ΗΣΑΠ συγκριτικά με το μετρό, καθώς από το σύνολο των 45 συρμών η ενεργή δύναμη ανέρχεται σε 33, με 24 από αυτούς να είναι διαθέσιμοι καθημερινά για την εκτέλεση δρομολογίων.
Η συχνότητα των δρομολογίων στη γραμμή 1 θα βελτιωθεί αισθητά, όταν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα αναβάθμισης δεκάδων τρένων που είναι σε εξέλιξη.
Το πρόγραμμα έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Αττικό Μετρό Α.Ε. και θα κοστίσει περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ.