Το επιχειρησιακό σχέδιο δράσης του ΕΦΚΑ για την απονομή του 34,48% των νέων αιτήσεων συνταξιοδότησης μέσα σε ένα 24ωρο, από τον Ιούνιο του 2020 ενέκρινε χθες, Παρασκευή, το διοικητικό συμβούλιο του φορέα ασφάλισης.
Ακόμα, ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης αλλά και την εύκολη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων χωρίς να είναι απαραίτητη η φυσική τους παρουσία σε κάποιο υποκατάστημα.
Πρόκειται για το σχέδιο «ψηφιακού μετασχηματισμού» του ΕΦΚΑ, με στόχο, έως το τέλος του 2020, να δημιουργηθεί ένας νέος οργανισμός, ο e-ΕΦΚΑ.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», στον νέο αυτό φορέα θα περάσει οργανωτικά και διοικητικά και το ταμείο επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών ΕΤΕΑΕΠ.
Μεταξύ άλλων, το επιχειρησιακό σχέδιο που συζητήθηκε, χθες, αφορά την πρόσβαση των ασφαλισμένων σε ψηφιακές υπηρεσίες χωρίς να είναι απαραίτητη η φυσική τους παρουσία, την άμεση έκδοση των νέων αιτήσεων συνταξιοδότησης, την ηλεκτρονική έκδοση βεβαιώσεων και πιστοποιητικών, την αποτελεσματική διαχείριση της δημόσιας πληροφορίας αλλά και τη μείωση του κόστους στις υποδομές.
Βάσει του σχεδιασμού, τελικός σκοπός είναι η καθημερινή λειτουργία του e-ΕΦΚΑ να αξιοποιεί τις τεχνολογικές εξελίξεις στην επεξεργασία των δεδομένων, χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση, μέσω της διαλειτουργικότητας των πληροφοριακών συστημάτων, ώστε τελικά να μειωθεί ή και να εξαλειφθεί ο αριθμός των απαιτούμενων δικαιολογητικών και ενδιάμεσων σταδίων.
40 δράσεις
Συνολικά, το επιχειρησιακό σχέδιο του 2020 περιλαμβάνει 40 δράσεις που ομαδοποιούνται σε εφτά θεματικούς πυλώνες.
Τα κυριότερα οφέλη που θα αποκομίσει ο φορέας και οι ασφαλισμένοι από την υιοθέτηση της νέας κουλτούρας, όπως περιγράφονται στο επιχειρησιακό σχέδιο που παρουσιάζει η «Καθημερινή» είναι τα ακόλουθα:
• Πρόσβαση του πολίτη σε ψηφιακές υπηρεσίες χωρίς φυσική παρουσία.
• Ψηφιακός μετασχηματισμός της διαδικασίας απονομής σύνταξης. Το 34,48% των νέων αιτήσεων θα εκδίδεται άμεσα, από τον Ιούνιο 2020, το 58,9% των νέων αιτήσεων από τον Ιανουάριο του 2021 και το 90% των νέων αιτήσεων από τον Ιούνιο του 2021.
• Ηλεκτρονική έκδοση βεβαιώσεων και πιστοποιητικών.
• Αποτελεσματική διαχείριση της δημόσιας πληροφορίας με διασφάλιση της ανωνυμίας και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
• Μείωση κόστους στις υποδομές και εφαρμογές πληροφορικής.
• Ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού μέσω της κατάρτισης και αξιοποίησης των στελεχών.
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο εγχείρημα, ιδιαίτερα εάν αναλογιστεί κανείς ότι σήμερα ο ΕΦΚΑ διαθέτει ένα απαρχαιωμένο δίκτυο υπολογιστών, η πλειονότητα των οποίων χρονολογούνται από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν εγκαταστάθηκε το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα ΙΚΑ (ΟΠΣ).