Αποδείξεις: Τι πρέπει να ζητούν οι πελάτες – Τι υποχρεούνται οι επιχειρηματίες

Οδηγίες στους καταναλωτές για τις αποδείξεις που πρέπει να παίρνουν στα καταστήματα αλλά και για το τι πρέπει να ζητούν ανάλογα με τον τρόπο που πληρώνουν, δίνει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.

Οπως αναφέρει, με αφορμή συγκεκριμένα κρούσματα, που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια των ελέγχων των υπηρεσιών της αλλά και από καταγγελίες φορολογουμένων, υπενθυμίζονται τα εξής:

– Οι επιχειρήσεις εστίασης και διασκέδασης (ταβέρνες, εστιατόρια, ψησταριές, ουζερί, μπαρ, καφετέριες, club, κλπ.) υποχρεούνται στην έκδοση και επίδοση αποδείξεων, για κάθε είδος, που σερβίρουν στο τραπέζι.

– Με δεδομένο ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά συστήματα παραγγελιών, τα οποία εκδίδουν και τα αντίστοιχα στοιχεία, τα δελτία παραγγελίας αφορούν αποκλειστικά και μόνο στην εσωτερική λειτουργία των καταστημάτων και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν φορολογικά στοιχεία (δηλ. νόμιμες αποδείξεις).

– Αν επιλέξετε να πληρώσετε με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, το αποδεικτικό της πληρωμής του ειδικού μηχανήματος (POS) δεν αρκεί. Η επιχείρηση υποχρεούται να εκδώσει κανονικά και την προβλεπόμενη απόδειξη.

– Η άρνηση έκδοσης απόδειξης σας δίνει το δικαίωμα – βάσει νόμου – να μην πληρώσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, που αγοράζετε.

Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων συνεχίζει τους ελέγχους για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, την προστασία των συμφερόντων των συνεπών φορολογουμένων και του υγιούς ανταγωνισμού.

Σε κάθε περίπτωση, η μη απαίτηση λήψης απόδειξης σημαίνει επιπλέον φορολογικά βάρη και ακριβότερος λογαριασμός για τους συνεπείς φορολογούμενους.

Δημοσιεύθηκε την
Κατηγοριοποιημένα ως Φορολογία