Αξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλων: Ποια τα κριτήρια

Στην υπογραφή της υπ’ αριθμ ΔΙΔΑΔ/Φ.32.14/750/οικ.30360/22-12-2016 ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ για τη μορφή και το περιεχόμενο των Εντύπων Έκθεσης Αξιολόγησης των υπαλλήλων, κατ’ εξουσιοδότηση των διατάξεων του Άρθρου 16 παρ. 5 του Ν. 4369/16, προχώρησε η αρμόδια υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Όλγα Γεροβασίλη.

Στην Υπουργική Απόφαση ορίζονται οι προδιαγραφές των εντύπων, τα κριτήρια πάνω στα οποία γίνεται η αξιολόγηση, τα πεδία που συμπληρώνονται και κάθε άλλη συναφής λεπτομέρεια που είναι απαραίτητη για τη ρύθμιση των ζητημάτων της αξιολόγησης.

Όπως τονίζει στην ανακοίνωσή του του ΥΠΔΑ, «με την υπογραφή της Υπουργικής Απόφασης υλοποιούνται οι προϋποθέσεις για την αντικειμενική και διαφανή αξιολόγηση των υπαλλήλων του Δημοσίου, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις του Ν. 4369/2016».

-Η αξιολόγηση των προϊσταμένων οργανικών μονάδων, οι οποίοι υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 14 του ν. 4369/2016 πραγματοποιείται στο έντυπο Α΄.

Στην πρώτη σελίδα του εντύπου Α`, η οποία συμπληρώνεται και υπογράφεται από τον αξιολογούμενο, περιλαμβάνονται:

α) Τα στοιχεία του φορέα

β) Το ακριβές χρονικό διάστημα της περιόδου αξιολόγησης του προϊσταμένου

γ) Τα στοιχεία του αξιολογουμένου (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, κατηγορία/εκπαιδευτική βαθμίδα, κλάδος/ειδικότητα, βαθμός και θέση ευθύνης που κατέχει ο αξιολογούμενος)

δ) Οι τίτλοι σπουδών του αξιολογούμενου και η επιμόρφωση που παρακολούθησε κατά το έτος που αφορά η αξιολόγηση

ε) Η συνοπτική περιγραφή του έργου που επιτελέσθηκε από την οργανική μονάδα, στην οποία ανήκει ο αξιολογούμενος καθώς και του έργου που επιτελέσθηκε από τον αξιολογούμενο στο πλαίσιο άσκησης των καθηκόντων του.

-Η αξιολόγηση των υπαλλήλων των κατηγοριών/εκπαιδευτικών βαθμίδων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ), Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ), Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ), οι οποίοι υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 14 του ν. 4369/2016, πραγματοποιείται στο έντυπο Β΄.

Αναλυτικά, στην πρώτη σελίδα του εντύπου Β`, η οποία συμπληρώνεται και υπογράφεται από τον αξιολογούμενο, περιλαμβάνονται:

α) Τα στοιχεία του φορέα

β) Το ακριβές χρονικό διάστημα της περιόδου αξιολόγησης του υπαλλήλου

γ) Τα στοιχεία του αξιολογουμένου (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, κατηγορία/εκπαιδευτική βαθμίδα, κλάδος/ειδικότητα και βαθμός που κατέχει ο αξιολογούμενος)

δ) Οι τίτλοι σπουδών του αξιολογούμενου και η επιμόρφωση που παρακολούθησε κατά το έτος που αφορά η αξιολόγηση

ε) Η συνοπτική περιγραφή του έργου που επιτελέσθηκε από την οργανική μονάδα, στην οποία ανήκει ο αξιολογούμενος καθώς και του έργου που επιτελέσθηκε από τον αξιολογούμενο στο πλαίσιο άσκησης των καθηκόντων του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ

Σύφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», παρά τις κατά καιρούς πιέσεις που άσκησε στην κατεύθυνση αυτή ο προκάτοχός της Χριστόφορος Βερναρδάκης, περισσότερα από τα μισά υπουργεία δεν έχουν προβεί σε «χαρτογράφηση» των κενών θέσεων αλλά και των αναγκών των δομών τους, ενώ η ανταπόκριση των δήμων στο αντίστοιχο αίτημα είναι μηδενική.

Με τα δεδομένα αυτά, στελέχη του Δημοσίου ξεκαθαρίζουν ότι το νέο σύστημα κινητικότητας –το οποίο ούτως ή άλλως μόλις ψηφίστηκε– όχι μόνο δεν θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται τις προσεχείς εβδομάδες αλλά, επί της ουσίας, όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά, «έχει τεθεί εν τη γενέσει του στον αέρα, καθώς η κατάρτιση οργανογραμμάτων είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο».

Βάσει του σχεδιασμού της κυβέρνησης αλλά και των δεσμεύσεων του μνημονίου, η όλη διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2018 για το σύνολο του Δημοσίου. Στο πρώτο τετράμηνο του 2017 θα πρέπει να γίνει η τοποθέτηση των νέων προϊσταμένων γενικών διευθύνσεων, ωστόσο δεν διαφαίνεται καμία δραστηριότητα προς αυτή την κατεύθυνση.

Ως προς το «Μητρώο Επιτελικών Στελεχών του Δημοσίου», η «προσέλευση» είναι κατώτερη των προσδοκιών, καθώς από τις περίπου 35.000 αιτήσεις που συνολικά αναμένονταν, όπως είπε και ο ίδιος ο κ. Βερναρδάκης στη Βουλή, επί του παρόντος έχουν εκφράσει ενδιαφέρον μόλις 2.100 δημόσιοι υπάλληλοι με υψηλά προσόντα.