Ανατροπές στα πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, φέρνει η κυβέρνηση με γενναίες μειώσεις σε πολλά από αυτά, αλλά χωρίς ένα ευρύτερο σχέδιο διαπαιδαγώγησης των Ελλήνων στην οδική ασφάλεια και παρά τα 1.600 και πλέον θύματα στους ελληνικούς δρόμους.
Το υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με το Εθνος, σχεδιάζει τη μείωση των προστίμων του ΚΟΚ ως και κατά 50%.
Ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης μάλιστα επιμένει στην αναλογικότητα των προστίμων. Το .ίδιο μοντέλο φαίνεται, λέγεται, να λειτουργεί στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με όσα είπε ο αρμόδιος υφυπουργός Νίκος Μαυραγάνης στο Εθνος, οι αλλαγές έχουν ήδη συζητηθεί στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ενώ θα επιδιωχθεί ευρύτερη συναίνεση και από τα υπόλοιπα κόμματα.
Σε σχέση της σύνδεσης του ύψους του προστίμου με την οικονομική κατάσταση του παραβάτη ο υφυπουργός δήλωσε ότι η διάταξη δεν είναι αντισυνταγματική και η οικονομική κατάσταση του παραβάτη θα διαπιστώνεται μέσω Taxis.
Για παράδειγμα ένα πρόστιμο των 100 ευρώ έχει άλλη αξία για κάποιον με εισόδημα 10.000 ευρώ το χρόνο και άλλη για κάποιον με εισόδημα 50.000 ευρώ το χρόνο.
Κάπως έτσι η παράβαση θα… κοστολογείται μέσω taxisnet και ανάλογα με το εισόδημα.
Παράλληλα οι παραβάτες θα υποχρεώνονται και σε κοινωνική εργασία για την “αποπληρωμή” του προστίμου έτσι ώστε να αυξηθεί και η κοινωνική συνείδησή τους.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες πάντως για πολύ επικίνδυνες παραβάσεις που οδηγούν σε τροχαία και βάζουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές τα πρόστιμα αναμένεται να μείνουν στα ίδια επίπεδα. Δηλαδή για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, για παραβίαση στοπ κ.λπ.
Στα 700 ευρώ παραμένει το πρόστιμο για κόκκινο και stop, στα 350 ευρώ η μη χρήση ζώνης ασφαλείας, στα 100 ευρώ το πρόστιμο για τη χρήση κινητού, αλλά και τα πρόστιμα από 200 ως και 2.000 ευρώ για οδηγούς που έχουν κάνει χρήση αλκοόλ.