Αλλάζουν τα πάντα στην αγορά του αυτοκινήτου μέσα στην προσεχή διετία, κάτι που θα σηματοδοτηθεί και από τα μέτρα που θα ανακοινώσει η κυβέρνηση μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Στην αγορά τηρούν στάση αναμονής και όλοι περιμένουν να δουν προς τα πού θα πάνε τα πράγματα, λόγω και των παγκόσμιων ανακατατάξεων που προκαλεί η Κλιματική Αλλαγή.
Η Κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ότι σχεδιάζει ριζικές αλλαγές με στόχο την ανανέωση του στόλου.
Τα επόμενα χρόνια η αγορά πρέπει να “πλημμυρίσει” από υβριδικά και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αλλά και με οχήματα φυσικού αερίου. Από την άλλη πλευρά, χιλιάδες καταναλωτές.
Έχουν αγοράσει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πετρελαίου που δεν ανήκουν στις κατηγορίες Euro 5 και Euro 6, ενώ σοβαρό είναι το πρόβλημα με τα κακοσυντηρημένα και ρυπογόνα ταξί.
Τα υπουργεία Μεταφορών-Υποδομών και Οικονομικών αναμένεται να ξεκαθαρίσουν το τοπίο μέσα στις προσεχείς ημέρες, καθώς πρέπει να εγγραφούν στον προϋπολογισμό του 2020, τα έσοδα από την “αγελάδα” που λέγεται αυτοκίνητο.
Πάντως, η αγορά του αυτοκινήτου έχει αναθερμανθεί σημαντικά από πέρυσι, καθώς πολλοί είναι αυτοί που εγκατέλειψαν τα μεγάλου κυβισμού οχήματα και στράφηκαν προς τα μικρότερα και κυρίως προς τα πετρελαιοκίνητα, ενώ καθοριστική είναι η συμβολή του τουριστικού κλάδου για νέα αυτοκίνητα προς ενοικίαση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα φορολογικά κίνητρα θα αφορούν σε σοβαρή μείωση του τέλους ταξινόμησης και σε σταδιακές μεγάλες επιβαρύνσεις των Τελών Κυκλοφορίας για όσα αυτοκίνητα είναι “βρώμικα”.
Οι εισαγωγείς έχουν αρχίσει να κάνουν τα κουμάντα τους και περιμένουν καλύτερες μέρες, έστω και αν οι περισσότεροι πολίτες βρίσκονται με την πλάτη στον τοίχο λόγω των χρεών και των χαμηλών εισοδημάτων.
Από την άλλη, η Κυβέρνηση ευελπιστεί ότι θα βελτιώσει θεαματικά την κατάσταση ως προς τη μόλυνση του περιβάλλοντος και την οδική ασφάλεια, καθώς ο στόλος των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους είναι από τους πλέον γερασμένους στην Ευρώπη.
Αναμένουμε λοιπόν τις αποφάσεις και κοντός ψαλμός αλληλούια…