Πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη θα κληθεί να βάλει το 2018 ο Έλληνας οδηγός τη νέα χρονιά. Η αγορά περιμένει περαιτέρω άνοδο των διεθνών τιμών του πετρελαίου που σε συνδυασμό με την τεράστια φορολογική επιβάρυνση στη χώρα μας αναμένεται να δημιουργήσουν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ ακρίβειας που θα επηρεάσει το κόστος των μετακινήσεων αλλά και των βασικών αγαθών, αναφέρει το newmoney.gr.
Ήδη οι τιμές είναι αρκετά υψηλές με τη μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης να έχει φθάσει το 1,536 ευρώ.
Λίγο πριν την εκπνοή του 2017 τα στοιχεία που δίνει το Παρατηρητήριο Τιμών του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης δείχνουν ότι οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν ακριβά τα καύσιμα. Οι τιμές ξεκινούν από το 1,506 ευρώ το λίτρο (νομός Ξάνθης) και φτάνουν μέχρι το 1,784 ευρώ (νομός Κυκλάδων). Ακόμα και όσοι χρησιμοποιούν για το αυτοκίνητό τους diesel ή υγραέριο πληρώνουν περισσότερα καθώς καταγράφεται αύξηση των τιμών τους.
Αρνητικό στοιχείο για τη διαμόρφωση των τιμών είναι ότι η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες με τον υψηλότερο ειδικό φόρο στη βενζίνη. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα επίσημα στοιχεία, η Ελλάδα κατέχει την τρίτη θέση σε ό,τι αφορά την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης με φόρους και τη δωδέκατη προ φόρων.
Στο top 5 με τις πιο φθηνές τιμές αμόλυβδης όπως αυτές καταγράφονται από το Παρατηρητήριο Τιμών στις 28/12/2017 είναι οι νομοί:
Ξάνθης -1,506 ευρώ
Θεσσαλονίκης – 1,509 ευρώ
Αττικής – 1,509 ευρώ
Ημαθίας – 1,513
Δράμας – 1,516
Να σημειωθεί ότι την τελευταία εβδομάδα της χρονιάς τα προθεσμιακά συμβόλαια ενισχύθηκαν πάνω από τα 60 δολ. το βαρέλι στη Νέα Υόρκη και τα 67 δολ. στο Λονδίνο για πρώτη φορά απ’ τα μέσα του 2015, έπειτα από ένα ράλι 40% που ξεκίνησε μετά τον περασμένο Ιούνιο. Η άνοδος πυροδοτήθηκε μετά την απόφαση ΟΠΕΚ και Ρωσίας να παρατείνουν για όλο το 2018 την μείωση στην παραγωγή πετρελαίου έχοντας ως στόχο την τόνωση της τιμής του βαρελιού μέσω του περιορισμού της προσφοράς.