Ζεσταίνουν τις μηχανές στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για τους ελέγχους της πασχαλινής περιόδου.
Συνεργεία των εφοριών καθώς και της Υπηρεσίας ελέγχων και Διασφάλισης των Δημοσίων Εσόδων πρόκειται να χτενίσουν την αγορά κατά τη διάρκεια των γιορτινών ημερών προκειμένου ο αυξημένος τζίρος να μεταφραστεί όσο το δυνατόν περισσότερο σε αύξηση των φορολογικών εσόδων.
Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθεί η σύνταξη του σχετικού επιχειρησιακού σχεδίου για την πασχαλινή περίοδο. Το επιχειρησιακό σχέδιο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα προβλέπει:
-Την διενέργεια στοχευμένων ελέγχων σε επιχειρήσεις κλάδων που κατά τη διάρκεια των εορτών παρουσιάζουν υψηλό τζίρο, όπως στον κλάδο εστίασης, ξενοδοχειακών καταλυμάτων, μπαρ, νυχτερινά κέντρα, ενοικιάσεις αυτοκινήτων και δικύκλων κ.α.
-Eστίαση των ελέγχων στις τουριστικές περιοχές, όπως παραλιακούς οικισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας και δημοφιλή νησιά.
-Τον έλεγχο της έκδοσης αποδείξεων, απόδοσης του ΦΠΑ και εγκατάστασης της συσκευής ηλεκτρονικών χρεώσεων POS. Οι ελεγκτές θα εμφανίζονται σε πολλές περιπτώσεις ως πελάτες ή θα παρακολουθούν τους εισερχόμενους και εξερχόμενους καταναλωτές από τα καταστήματα καταγράφοντας τον αριθμό των αποδείξεων που πρέπει να εκδίδονται.
-Τον έλεγχο της διακίνησης προϊόντων μέσω της διαπίστωσης αν έχουν εκδοθεί τα απαραίτητα συνοδευτικά παραστατικά.
Το ετήσιο επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ προβλέπει τη διενέργεια περίπου 80.000 μερικών επιτόπιων φορολογικών ελέγχων με σημαντικό αριθμό από αυτούς να σχεδιάζεται να διενεργηθεί τις εορταστικές περιόδους και το καλοκαίρι.
Στην περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων προβλέπονται:
-Για μη έκδοσης φορολογικού στοιχείου ή έκδοσης ή λήψης ανακριβούς στοιχείου για πράξη που επιβαρύνεται με ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο πενήντα τοις εκατό (50%) επί του φόρου που θα προέκυπτε από το μη εκδοθέν στοιχείο ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα. Το πρόστιμο αυτό δεν μπορεί να είναι κατώτερο, αθροιστικά ανά φορολογικό έλεγχο, των διακοσίων πενήντα (250) ευρώ, σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος και των πεντακοσίων (500) ευρώ, σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.
-Σε περίπτωση διαπίστωσης, στο πλαίσιο μεταγενέστερου ελέγχου, εκ νέου διάπραξης της ίδιας παράβασης, εντός πενταετίας από την έκδοση της αρχικής πράξης, επιβάλλεται πρόστιμο εκατό τοις εκατό (100%) επί του φόρου που θα προέκυπτε από το μη εκδοθέν στοιχείο ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα, το οποίο δεν μπορεί να είναι κατώτερο, αθροιστικά ανά φορολογικό έλεγχο, των πεντακοσίων (500) ευρώ, σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος και των χιλίων (1.000) ευρώ, σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.
-Στην περίπτωση κάθε επόμενης ίδιας παράβασης στο πλαίσιο μεταγενέστερου ελέγχου εντός πενταετίας από την έκδοση της αρχικής πράξης, επιβάλλεται πρόστιμο διακόσια τοις εκατό (200%) επί του φόρου που θα προέκυπτε από το μη εκδοθέν στοιχείο ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα, το οποίο δεν μπορεί να είναι κατώτερο, αθροιστικά ανά φορολογικό έλεγχο, των χιλίων (1.000) ευρώ, σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος και των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ, σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.
Στην περίπτωση μη έκδοσης 10 ή περισσότερων αποδείξεων ή αξίας αποδείξεων άνω των 500 ευρώ επιβάλλεται αναστολή λειτουργίας για 48ώρες. Σε υποτροπής η αναστολή λειτουργίας μπορεί αν φθάσει ακόμη και τις δέκα ημέρες και στην περίπτωση άρνησης ελέγχου ακόμη και τον ένα μήνα.
Σε μια σειρά επαγγελματιών και επιχειρήσεων που η αναστολή λειτουργίας τους δημιουργεί προβλήματα στους καταναλωτές (πχ ιατρεία, οίκοι ευγηρίας) προβλέπεται μόνο η επιβολή τσουχτερού προστίμου και όχι το μέτρο του λουκέτου.